Oppslagstavle for Asperud

  • HØSTDUGNAD 2021

    Publisert 17. aug. 2021

    Tid: 11:00 - 14:00

    Årets høstdugnad blir lørdag den 16. oktober!

  • Status produksjon / fremdriftsplaner trehusprosjekt for Toppen og Lia

    Publisert 20. jun. 2021

    Gjennomgang av produksjon / fremdriftsplan viser at DVS er ca. to uker på etterskudd i h.h. til plan for det enkelt område.

    Sluttdato for prosjektet vil forskyves tilsvarende.

  • Levering av farlig avfall og småelektrisk

    Publisert 10. aug. 2021

    Parkering utenfor Asperudtoppen 1.

    Asperud Borettslag har også i år fått tildelt kasser for innsamling av farlig avfall og småelektrisk av Renovasjons og gjenvinningsetaten i kommunen.

    Tidspunkt: uke 42, dvs- fra tirsdag 19. oktober.

    Sted, plassering av kasser: Asperudtoppen 1.

    Se vedlegg for hvordan det skal foregå og hva som kan leveres.

  • Tilbud solskjerming

    Publisert 20. jun. 2021

    I forbindelse med trehusprosjektet er det innhentet tilbud fra flere leverandører. Av de som har levert tilbud er det Scandic som totalt sett har det beste tilbudet.

    Dette er et tilbud som alle i borettslaget kan benytte seg av!

    Når det gjelder duk-skift, krever pris en standard duk/farge.

    Tilbud og kontaktinfo ser der på vedlegget. (Henning Forsland tlf. 976 96 610)

  • Åpent styrekontor

    Publisert 20. aug. 2021

    Tid: 18:00 - 19:00, Styrekontoret / Aspen

    Hver mandag til samme tid

  • Husk skrot- og hageavfall innsamling tirsdag 31.august

    Publisert 20. aug. 2021

    Tid: 16:00 - 19:00

    Det plasseres containere som sistgang, i Lia og på Toppen / Åsen.

    Vi trenger hjelp til å passe på at alt legges i riktig container, og at vi ingen leverer slikt som er definert som farlig avfall. Kan du stille opp som frivillig? Gi beskjed så raskt som mulig via kontaktskjema, så tar styret kontakt med mer informasjon.

    Jeg vil levere malingsrester, batterier eller lignende, dvs farlig avfall og småelektrisk.

    Se egen melding på dette, ansamling fra 19. oktober

  • Postens pakkeboks på Asperud

    Publisert 09. aug. 2021

    Postens pakkeboks er nå utplassert på Asperud. Fra kommende helg vil en kunne velge å få pakker levert på Asperud i nettbutikker. Se informasjon om pakkebokser på postens nettsider: https://www.posten.no/motta/hente-selv/pakkeboks?gclid=EAIaIQobChMItbvKj9mj8gIVWuR3Ch23XQZ_EAAYAiAAEgKK3vD_BwE

  • Du kan kaste hageavfall og skrot i juni og august

    Publisert 22. jun. 2021

    Nå gjenåpner Oslo gradvis, og det nye styret kan endelig tilby alle beboerne å levere hageavfall og skrot. Vi arrangerer to innsamlinger:

    9. juni kl 16-19

    31. august kl 16-19

    Vi trenger hjelp til å passe på at alt legges i riktig container, og at vi ingen leverer slikt som er definert som farlig avfall. Kan du stille opp som frivillig? Gi beskjed så raskt som mulig via kontaktskjema, så tar styret kontakt med mer informasjon.

    Jeg vil levere malingsrester, batterier eller lignende
    Malingsrester, batterier, rester av løsemidler med mer regnes som farlig avfall. Borettslaget kan dessverre ikke ta imot farlig avfall i denne omgangen, men du kan levere det gratis på kommunens gjenbruksstasjoner. Les mer om dette her.

  • Asperudposten nr. 2 2021 er ute

    Publisert 31. mai. 2021

    Dette styrets fjerde og siste nummer av Asperudposten er ute på asperud.no! Se vedlegget, eller hent et papireksemplar på Nærbutikken.

     

    I dette «valgnummeret» kan du blant annet lese om hvordan du kan påvirke i borettslaget. Visste du at styrearbeidet er et frivillig verv? Eller at vi er avhengige av fungerende naboutvalg for å få gjennomført sånt som dugnader og julegrantenning? Dette er blant temaene du kan lese om i Asperudposten nr. 2 2021. Styret håper du som bor her leser og engasjerer deg!

    Og du? Husk at styret har samlet de nitten siste numrene av Asperudposten på ett sted. Les mer her: https://asperud.lettstyrt.no/bulletins/1998

  • Ordinær generalforsamling 2021 er i gang

    Publisert 30. mai. 2021

    Styret har innkalt til ordinær generalforsamling for borettslaget. Alle andelseiere har fått innkallingen på dørmatten. Generalforsamlingen foregår fra 25. mai til 2. juni.

     Fordi vi ikke kan møtes og diskutere sakene, har styret utsatt alle saker som krever diskusjon til det er mulig å møtes igjen. Vi håper at flest mulig bruker stemmeretten sin likevel. Styret har også foreslått at generalforsamlingen vedtar at neste styre skal innkalle til en fysisk, ekstraordinær generalforsamling når det blir mulig igjen.

    Slik deltar du på generalforsamlingen

    På usbl.no

    Generalforsamlingen foregår digitalt på usbl.no. Gå til usbl.no og velg Min side for å registrere bruker og/eller logge inn. Generalforsamlingen er utformet som et nettskjema der du kan krysse av for hva du stemmer i de ulike sakene. Avstemningen er åpen fra 25. mai til 2. juni. NB! USBL har endret systemet sitt, så alle som registrerte en bruker på Min side i fjor, må dessverre gjøre det på nytt i år.

    Med stemmeseddel på papir

    Hvis du vil stemme med en stemmeseddel i stedet for på nett, kan du møte opp på styrekontoret i Asperudtoppen 1 mandag 31. kl. 17.30-19.00. Du kan også legge stemmeseddelen i styrets postkasse mens generalforsamlingen foregår, og innen kl. 22.00 onsdag 2. juni.

    Rettelse av innkallingen – det er styret som foreslår valgkomité

    I innkallingen til generalforsamlingen står det på side 36 at valgkomiteen foreslår ny valgkomité. Dette er en skrivefeil. Det riktige er at styret foreslår valgkomiteen.